xasqtc.com
Az ő esetükben persze a szövegi humor és a zene egyforma súllyal esik latba, de mellettük van számos határeset, olyan előadók, akiket ugyan nem sorolhatunk a nevettető novelty-sek közé, ám zenei nyelvük elidegeníthetetlen része a - szubtilisebb, elvontabb vagy csípősebb, kritikusabb - humor.
Nem úgy, mint az elmúlt 1-2 évben feltűnt új magyar novelty-hullám lovasai, akik egyértelműen a mainstream popprodukciók babérjaira törnek, a mai, elektronikus tánczene-alapú rádiós pop kifordításával, ügyesen lebegtetve, hogy direkt trash stílusparódia, esetleg zenei görbetükör-e, amit csinálnak, vagy egyszerűen tényleg "menő baromállatság" (ahogyan ezt a mulatós dance-t ránk zúdító Tekknőnél és székely-tánchouse Open Stage-nél sem lehetett eldönteni). Ez egyébként a Kelemen Kabátban (balra a képen) öndefiníciója, amely formáció két "rendes" popzenész, az Irie Maffia billentyűs-producere, Jumo Daddy és JZA & the Fantastiks, illetve korábban a Riddim Colony reggae-dancehall formáció énekese, a Majkával is spanoló Szerecsenkirály agyszüleménye. Akárcsak a TEJ, amely az Isten Háta Mögött-tag Pálinkás Tamás egyszemélyes kalandja. A palettát színesíti az első vietnámi-magyar rapper, Kis Chan (Lee Henrik), akinek A Piaci Sárkány című dala és klipje a tavalyi év egyik legszórakoztatóbb, és a legüdébb hazai popkontentje volt (egyben, Speak és Johnny Gold után végre egy tényleg ríl YouTube-celeb).